Hyundai IONIQ

Drie zielen, een gedachte

De Hyundai IONIQ is de eerste auto ter wereld die keuze biedt uit drie verschillende elektrische aandrijflijnen:

  1. IONIQ hybrid,
  2. IONIQ plug-in
  3. IONIQ electric

De Hyundai IONIQ-modellenfamilie maakt rijden in een auto met een zeer lage of zelfs géén CO2-emissie voor iedereen toegankelijk.

ELEKTRISCH OFFENSIEF

De Hyundai IONIQ is ’s werelds eerste auto die de keuze biedt uit drie verschillende elektrische aandrijflijnen:

  • elektrisch,
  • plug-in hybride
  • hybride

NIEUW PLATFORM

De basis van de IONIQ is een nieuw platform, speciaal gemaakt en geoptimaliseerd voor de verschillende elektrische aandrijflijnen.

IONIQ Hybrid

In de Hyundai IONIQ Hybrid bedraagt het systeemvermogen van de benzine- elektromotor 103.6 kW (141 pk) en 265 Nm trekkracht. De elektromotor is goed voor 31,9 kW (43,5 pk), waarbij het maximale koppel van 170 Nm direct vanuit stilstand beschikbaar is. De topsnelheid bedraagt 185 km/u en de gecombineerde CO2-emissie komt uit op slechts ± 79 g/km.

IONIQ Electric

De volledig elektrische versie Hyundai IONIQ Electric beschikt over een 28 kWh lithium-ion-polymeer batterij waarmee het model ruim 250 km kan rijden. De 88 kW (120 pk) sterke elektromotor levert vanaf stilstand direct de maximale trekkracht van 295 Nm. Dankzij een eentraps transmissie accelereert de Hyundai IONIQ Electric naar een topsnelheid van 165 km/u.

IONIQ Plug-in

De Hyundai IONIQ Plug-in kan dankzij een 8,9 kWh lithium-ion-polymeer batterij ongeveer 50 km elektrisch rijden. De elektromotor levert 45 kW (61 pk). De output van de elektromotor en 1,6-liter Kappa GDi-benzinemotor bedraagt 103,6 kW (141 pk). Hyundai doelt op een CO2-emissie van slechts 32 g/km.